Siirtolapuutarha-alueita eri puolille Espoota

(Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen tiedote 27.2.2012)

Espoon siirtolapuutarhayhdistys esittää, että Espooseen lähivuosina kaavoitettaville siirtolapuutarha-alueille pyritään löytämään paikkoja eri puolilta kaupunkia.

- Jokaiselta suuralueelta voisi pyrkiä löytämään paikan myös siirtolapuutarhalle, toteaa Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen varapuheenjohtaja Tony Hagerlund.

- Pohjois-Espoosta löytyy lukuisia hyviä paikkoja siirtolapuutarha-alueelle, mutta pitää välttää sitä, että siirtolapuutarhoja toteutetaan vain kaupungin pohjoisosiin. Esimerkiksi Espoonlahden ja Espoon keskuksen alueilta löytyy monia mahdollisia paikkoja siirtolapuutarhoille.

Espoon siirtolapuutarhayhditys on aiemmin ehdottanut, että uusia alueita voisi kaavoittaa ja rakentaa esimerkiksi yhden vuodessa seuraavan kymmenen vuoden ajan. Yhdistys haluaa toteuttaa siirtolapuutarha-alueita ekologisesti, joukkoliikenneyhteyksiin tukeutuen ja siten, että espoolaiset pääsevät toteuttamaan mökkejään omakustannehintaan.

Tony Hagerlund, Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen varapuheenjohtaja, gsm 050 544 3323