Siirtolapuutarha-alue sopii hyvin Pakankylään

(Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen tiedote 24.10.2012) Espoon siirtolapuutarhayhdistys pitää hyvänä Espoon kaupungin päätöstä selvittää siirtolapuutarha-alueen kaavoittamista Pakankylään. Pakankylä on yksi niistä kymmenestä paikasta joihin Espoon siirtolapuutarhayhdistys ehdotti viime vuonna siirtolapuutarhan kaavoittamista.

- Pakankylä olisi hieno paikka siirtolapuutarha-alueelle. Kartanomiljööseen saa toteutettua upean siirtolapuutarha-alueen, toteaa Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtaja Tony Hagerlund.

Espoon siirtolapuutarhayhdistys pitää hyvänä myös sitä, että Eteläisen Myllyjärven uimaranta sekä Pirttimäen ulkoilualue ovat vain lyhyen kävelymatkan päässä.

Espoon siirtolapuutarhayhdistys on aiemmin ehdottanut, että uusia alueita voisi kaavoittaa ja rakentaa esimerkiksi yhden vuodessa seuraavan kymmenen vuoden ajan. Yhdistys haluaa toteuttaa siirtolapuutarha-alueita ekologisesti, joukkoliikenneyhteyksiin tukeutuen ja siten, että espoolaiset pääsevät toteuttamaan mökkejä omakustannehintaan.

Espoon kaupunkisuunnittelulautakunta linjasi kokouksessaan 17.10.2012 Pakankylän alueen kaavoitusta. Samassa yhteydessä lautakunta päätti, että “tutkitaan mahdollisuutta sijoittaa siirtolapuutarha-alue Kaisankodin alueen länsipuolelle.”

Tony Hagerlund, Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtaja, gsm 050 544 3323