Ehdota Espoosta paikkaa siirtolapuutarha-alueelle

(Tiedote 28.5.2013) Espoon siirtolapuutarhayhdistys järjestää kaikille avoimen ideointikilpailun siitä, minne Espooseen voitaisiin kaavoittaa uusia siirtolapuutarha-alueita. Ideoita kerätään kahden viikon ajan.

- Kaksi vuotta sitten ehdotimme kymmentä paikkaa kaavoitettavaksi siirtolapuutarha-alueiksi. Niistä muutama on edennyt kaavoituksessa ja osa on todettu mahdottomiksi. Nyt päivitämme listaa, ja pyrimme ehdottamaan kymmentä vielä parempaa paikkaa siirtolapuutarha-alueille, sanoo Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtaja Tony Hagerlund.

Tavoitteena on kerätä runsaasti ideoita siirtolapuutarha-alueiden paikoiksi. Yhdistyksen työryhmä käy tämän jälkeen läpi ehdotukset, ja ehdottaa Espoon kaupungille parhaita paikkoja kaavoitettavaksi.

- Tavoitteena on, että siirtolapuutarhaan pääsisi julkisilla liikennevälineillä, tai vaikka pyöräillen tai kävellen. Ei haittaisi jos lähistöltä löytyisi uimaranta tai kauppa, jatkaa Hagerlund.

Ideoita kerätään kahden viikon ajan, 27.5.-9.6. Ideat voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen siirtolapuutarha.espoo@gmail.com, tai voi täyttää lomakkeen osoitteessa www.espoonsiirtolapuutarhayhdistys.net. Tavoitteena on julkaista potentiaalimmat paikat kesä-heinäkuun vaihteessa.

Tony Hagerlund jatkaa Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtajana

Kevätkokouksessa Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin jatkokaudelle Tony Hagerlund. Tiina Sonninen jatkaa hallituksen jäsenenä, ja uusina jäseninä hallitukseen valittiin Jouni Imberg, Antti Kainulainen sekä Sari Mäki

Tony Hagerlund, Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtaja,
gsm 050 544 3323, etunimi.sukunimi@gmail.com

Espoossa on tällä hetkellä kaksi siirtolapuutarha-aluetta, Puolarmaari ja Säteri. Niipperiin alue on rakenteilla. Kaikki kolme aluetta on toteutettu tai toteutetaan osakeyhtiömallilla. Espoon siirtolapuutarhayhdistys haluaa toteuttaa uusia alueita myös perinteisesti, yhdistyspohjaisesti ja omakustannehinnalla.